תנ"ך על הפרק - תהילים כח - חומת אנך

תנ"ך על הפרק

תהילים כח

595 / 929
היום

הפרק

לְדָוִ֡ד אֵ֘לֶ֤יךָ יְהוָ֨ה ׀ אֶקְרָ֗א צוּרִי֮ אַֽל־תֶּחֱרַ֪שׁ מִ֫מֶּ֥נִּי פֶּן־תֶּֽחֱשֶׁ֥ה מִמֶּ֑נִּי וְ֝נִמְשַׁ֗לְתִּי עִם־י֥וֹרְדֵי בֽוֹר׃שְׁמַ֤ע ק֣וֹל תַּ֭חֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִ֣י אֵלֶ֑יךָ בְּנָשְׂאִ֥י יָ֝דַ֗י אֶל־דְּבִ֥יר קָדְשֶֽׁךָ׃אַל־תִּמְשְׁכֵ֣נִי עִם־רְשָׁעִים֮ וְעִם־פֹּ֪עֲלֵ֫י אָ֥וֶן דֹּבְרֵ֣י שָׁ֭לוֹם עִם־רֵֽעֵיהֶ֑ם וְ֝רָעָ֗ה בִּלְבָבָֽם׃תֶּן־לָהֶ֣ם כְּפָעֳלָם֮ וּכְרֹ֪עַ מַֽעַלְלֵ֫יהֶ֥ם כְּמַעֲשֵׂ֣ה יְ֭דֵיהֶם תֵּ֣ן לָהֶ֑ם הָשֵׁ֖ב גְּמוּלָ֣ם לָהֶֽם׃כִּ֤י לֹ֤א יָבִ֡ינוּ אֶל־פְּעֻלֹּ֣ת יְ֭הוָה וְאֶל־מַעֲשֵׂ֣ה יָדָ֑יו יֶ֝הֶרְסֵ֗ם וְלֹ֣א יִבְנֵֽם׃בָּר֥וּךְ יְהוָ֑ה כִּי־שָׁ֝מַע ק֣וֹל תַּחֲנוּנָֽי׃יְהוָ֤ה ׀ עֻזִּ֥י וּמָגִנִּי֮ בּ֤וֹ בָטַ֥ח לִבִּ֗י וְֽנֶ֫עֱזָ֥רְתִּי וַיַּעֲלֹ֥ז לִבִּ֑י וּֽמִשִּׁירִ֥י אֲהוֹדֶֽנּוּ׃יְהוָ֥ה עֹֽז־לָ֑מוֹ וּמָ֘ע֤וֹז יְשׁוּע֖וֹת מְשִׁיח֣וֹ הֽוּא׃הוֹשִׁ֤יעָה ׀ אֶת־עַמֶּ֗ךָ וּבָרֵ֥ךְ אֶת־נַחֲלָתֶ֑ךָ וּֽרְעֵ֥ם וְ֝נַשְּׂאֵ֗ם עַד־הָעוֹלָֽם׃

מאמרים על הפרק


מאמר על הפרק

מאת:

פירושים על הפרק


פירוש על הפרק

אליך ה' אקרא. אפשר דהכונה שהוא מכוין ליחד קבה"ו ע"ד שכתב הרמ"ע ז"ל בפרשת ויקרא ה' אלהים דהוא לשון זיווג ואני שואל אל תחרש וכו':אל תמשכני עם רשעים. שלא אצטרך להחניף להם:דוברי שלום עם רעיהם ורעה. הקליפה שהיא רעה היא בלבבם כן כתב בספר ארץ החיים. והיינו דבעונותיהם הקדושה שהיתה בקרבם נסתלקה ונכנסה הסט"א ועשו היצה"ט רע וז"ש ורעה בלבבם תרי ששלטה הקליפה רעה גם ביצה"ט ולבבם הוא רעה:ה' עז למו. אפשר דכביכול ה' שמו הגדול הוא תקף לישראל כי הם עמו וצאן מרעיתו כי חלק ה' עמו וכשם שהוא קיים כך ישראל קיימים. ומעוז ישועות משיחו הו"א כלומר ה"ו מהשם וא' מכסא שמוכרח שיושלמו ודאי זהו תקף וחוזק למשיח שיבא ב"ב כשיהיה שמו וכסאו שלם א"נ ה' עז תורה שבכתב שהיא נגד ה'. ומעוז כנגד תורה שבע"פ וזכות תורה ישועות משיחו:הושיעה את עמך. את רומז לשכינה ובעבור השכינה תרחם על עמך כמ"ש בזהר הקדוש ועמה יפקון וברך את נחלתך שיומשכו רב ברכות ורעם ונשאם ע"ד העול"ם:

תנ"ך על הפרק

תנ"ך על הפרק

תוכן עניינים

ניווט בפרקי התנ"ך